Uitwisseling St. Jorisgilde met Sacramentsgilde Bergeijk

Uitwisselingsavond St. Jorisgilde met het Sacramentsgilde

Het was weer tijd voor de jaarlijkse uitwisseling tussen het St. Jorisgilde en het Sacramentsgilde beide uit Bergeijk.

Dit jaar was het de beurt aan het Sacramentsgilde.
Er was het een en ander voorbereid door de schietcommissie van het Sacramentsgilde. de schietbomen waren al opgetuigd.
Na het welkomstwoord van de hoofdman Sacramentsgilde werden er teams gevorm met schutters 2 van elk gilde die samen een team vormde.
Er werd geschoten vanuit de affuit d.w.z. het geweer zit vast en kan een beetje bewogen worden. een ieder schiet 3 maal en dit 4x dus maximaal 12 schoten.
De schutters van het St. Jorisgilde mochten 2 schoten proef schieten.
Na de diverse rondes was het tijd om de dorst te gaan lessen. nadat alles buiten was opgeruimd.
De voorzitter van de schietcommissie maakte de uitslag bekend en dus ook de winnaars.
Na de uitreiking bleef er voldoende tijd over voor een gezellig samenzijn.
Het dankwoord van de hoofdman van het St. Jorisgilde was dat zij het een geslaagde avond vonden en bedankte het Sacramentsgilde voor hun gastvrijheid.
De barmedewerkers werden bedankt voor de goede zorgen.